Followers

Wednesday, 15 August 2012

pabila suasana itu tiba....=)

assalamualaikum w.bt.

alhamdulillah berkesempatan menulis di sini.....pada 11 ogos baru ni zaff telah di jemput oleh en. abdul jani GPK Hem SMK Alor Akar utk ke majlis khatam Quran n berbuka puasa pelajar asrama SMK Alor Akar...zaff  bersama syafiq aizat(peganti abg hasra) mewakili alumni asrama SMKAA...erm, seronok sgt melihat adik2 yg memenuhi kawasan surau utk majlis khatam...teringat pula zaman mase zaff duduk asrama dulu...memang respect lah sebab program kali ni di handle 100% oleh adik2 asrama ni....


 ~adik2 tgh get ready utk khatam...~


 ~majlis khatam...~


~penyampaian cenderahati...~


alhamdulillah setelah selesai khatam, kami semua bergerak ke dewan makan utk majlis berbuka puasa....erm, macam biasalah, take a picture sebagai kenangan indah bersama...meh lihat gambar di bawah....


 ~kirin, zaff n eba...~

 ~otw to dewan mkn...~

 ~berzikir sementara menunggu waktu berbuka...~





~berbuka time....~

alhamdulillah dapat berbuka bersama adik2 asrama....selepas tu solat time...seronok mendengar zikir dari adik2 yg sangat bersemangat...time yg paling seronok ialah membaca niat puasa bersama-sama...masa tu beribu kenangan mula mendatang n terimbas kembali.....

malam tu agak lewat juga zaff tidur...lebih kurg pukul 2.30 pagi n bangun sahur pada pukul 4.30 pagi...seronok juga mengejut adik2 abngun sahur.... bukan main liat lagi adik2 ni bangun...kemudian solat subuh berjemaah dan sembang2 bersama adik-adik di surau sehingga pukul 8.30 pagi...

pagi tu juge berkesempatan menasihati adik2 n meninggalkan pesanan kepada mereka...harap2 memberikan kesan kepada adik2 di situ...pagi tu juga eba sangat nakal sebab banyak gambar yg die tgkap...meh lihat....


 ~tazkirah subuh....~


 ~berdoa...~




 ~diskusi di surau...~




such a nice time kat sane...selepas zohor aku bersiap2 utk pulang sebab petang tu ade majlis berbuka dgn alumni asrama pula...sempat bergambar dgn adik-adik tingkatan 3 dan nasihat terakhir buat mereka....huhuhu...semoge kejayaan milik mereka...




~bersama adik-adik form 3...~ 


alhamdulillah semalaman di sana telah membuatkan zaff mengukir lebih banyak kenangan baru di sana bersama syafiq(kawan yg teman zaff utk program ni...)....kemudian kami bergerak ke megamall...meh liaht gambar di bawah....


 ~zaff, syafiq n shazraei...~

 ~abg zam, abg hasra n abg izan...~



alhamdulillah sgt2 seronok kali ini...semoge kenangan ini dapat diulangi semula....amin...wassalam....

Wednesday, 8 August 2012

Program motivasi bersama adik2 Tingkatan1 SMK Pelabuhan Kuantan Pahang

assalamualaikum w.b.t...

alhamdulillah program bersama ADIK-ADIK TINGKATAN 1 SMK PELABUHAN KUANTAN PAHANG pada hari ini berjalan dengan lancar.....

program pada kali ini merupakan satu cabaran buat zaff sebab program kali ini sangat berbeza buat zaff... buat pertama kalinya semasa zaff wat program "students agak blur mase zaff ajak dieorang buat energizer"....pergh...sangat menguji kesabaran pada bulan puasa ini...tapi alhamdulillah semakin lame, respon dari adik2 bertambah baik...



pada program kali ini antara aktiviti yang dilaksanakan ialah 'mencipta menara' dan sedikit motivasi daripada saya dan kanda hasra. alhamdulillah perongsian pada kali ini memberikan kesan kepada adik2 di sana.....sedikit gambar bersama adik-adik di sana....



 ~menara lebih tggi dari adik ni....=)....~

 ~bersama menara adik2...~

~kanda hasra bersama hasil karya adik2...~



 ~adik2 excited melihat menara mereka di uji...~

 ~adik2 yg begitu bersemangat...~


~perkongsian bersama kanda...~

walaupun pada awalnye program ini agak memncabar bagi zaff tetapi alhamdulillah berjaya dilaksanakan....apa yang zaff dapat lihat, hanya segelintir daripada kalangan adik2 ini yg bermasalah...sayangnye yang segelintir ini di kuatiri mampu membantut kan yg lain......diharapkan agar program hari ini dapat membina jati diri adik2 dan niat adik2 ingin berubah di permudahkan oleh Allah s.w.t.... thanz adik2 atas kerjasama semasa program...sedih pula nak berakhir program tadi....thanz juge sbb dah add fb abg....huhuhu....

cabaran seterusnya pula bersama adik2 tingkatan dua pula pada hari esok...semoge Allah permudahkan segalanya....amin...wassalam.....

 

Tuesday, 7 August 2012

boomerang...????

assalamualaikum.....

BOOMERANG???

pernak x anda tengok iklan shampu 'head n shoulders"...

"kelemumur seperti boomerang!!! setelah pergi ia akan datang kembali....."



apa yang zaff nak kongsi arini ialah tentang kenapa kita buang sifat negatif dalam diri kita ibarat kita membaling boomerang...semua tahu bahawa jika kita baling boomerang ini ke arah atas ia akan kembali semula kpd kita....

macam itulah selalunya cara kita pabila kita ingin membuang sifat negatif dalam diri kita....kadang kala kita membuangnya dan seakan2 sudah tahu bahawa ia akan kembali kepada diri kita dan mengeluarkan kata2 "SUSAHNYA NAK BERUBAH".....

sepatutunya kita ibaratkan perkara negatif itu seperti boomerang lalu kita lemparkannya jatuh ke tanah supaya ia tidak kembali semula kepada diri kita...

mungkin kadang kala kita pasti terasa sukar utk membuang sifat negatif ini dan ingin melakukan perubahan dalam diri kita... tapi yakin dan percayalah bahawa segala kebaikan yang diingini pasti akan dipermudahkan oleh Allah s.w.t...sentiasalah kita bersangka baik dengan Allah s.w.t...

hanya kita yang mampu mengubah diri kita sendiri dan jangan pernah jemu untuk memohon daripadanya...tambahan pula sekarang ni bulan Ramadhan n insyaAllah di makbulkan doa kita...amin....sama2 kita menjalani perubahan supaya dapat menjadi hambanya yang beriman...


**Al-Fatihah buat arwah mak yang telah sebulan kembali ke rahmatullah...semoga Allah menempatkan mak dalam kalangan orang-orang yang beriman...amin...wassalam....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...