Followers

Thursday 21 June 2012

tersiksa atau terkesan di hati????

assalamualaikum wbt.....


alhamdulillah kem kepimpinan Jawatankuasa Mahasiswa Kolej-kolej Kediaman UPSI kini sudah selesai. kem yang berlangsung selama empat hari telah menggamit jutaan kenangan baru yang begitu indah. kem ini telah diadakan di Impian Country Resort, Hulu Langat.. klau nak tahu, tempat ini merupakan tempat pengambaran drama bersiri Juvana...


~sebuah kawasan indah yang dikelilingi bukit dan sungai~

kalau saya cerite pasal kem ni mesti agak boring untuk anda baca, maka saya ingin bercerite tentang beberapa kenangan manis yang x dapat di lupekan sepanjang kem ini... Yang pertama ialah 'NIGHT WALK' yg paling mencabar pernah aku sertai. hampir dua jam perjalanan di dalam hutan yang gelap gelita. yang mencabarnya ialah night walk ni merupakan satu pendakian bukit. semasa perjalanan kami terpaksa mendaki bukit, turun bukit, mengelak akar pokok yang besar...dan kalau nak tahu, ada yang curamnya lebih kurang 80 darjah. Pergh, memang terseksalah. ada yang terjatuh dan macam2 lagi.. walaupun begitu ekpedisi pada malam hari ni memang seronok sangat2... jungle trekking di sing hari juga turut mencabar dan menguji emosi...


stereusnya, selepas habis night walk lebih kurang dalam pukul dua macam tu, kami semua di kumpulkan dan urusetia mengatakan kami ada buat salah. maka hukumannya ialah kami DIRENDAMKAN DI DALAM SUNGAI......walaupun sungai tu kecik je, tapi air die, adoi....pergh, menggigil semua. kami juga di suruh berbaring di dalam air sungai. memang x terkatalah perasaan masa tu......

~sungai yang mana kami direndamkan~

semasa kem ni juga aku batuk teruk sangat. pada malam terakhir kem, TNC UPSI dengan isteri beliau datang bagi menyempurnakan majlis penutupan. setelah beliau selesai, isteri beliau memanggil saya untuk berjumpanya. memang berdebar sangat masa tu. dalam fikiran cuma 'salah apa pulak aku buat ni'. kemudian beliau bertanya 'dah makan ubat ke belum?' saya pun kata belum. maka beliau pun menuangkan ubat batuk kepada saya. katanya makan ubat ni kalau tidak x boleh nak tidur nanti, pasti sakit dada batuk. beliau juga mengatakan bahawa beliau turut batuk. terbangga sekejap sebab isteri TNC bubuh ubat batuk untuk aku. beliau memang seorang yang prihatin..thank you so much datin.

untuk pengetahuan semua juga, masa kem ini kami berempat yang duduk serumah dari semester 1 iaitu saya, husin, fadil dan reza turut sertai kem ni. alhamdulillah ukhwah kami semakin rapat. thanz korang sebab sangat ambik berat dekat aku memandangkan lutut ini selalu sakit dan batuk yang sangat teruk ketika itu. semoga ukhwah kita abadi selamanya....amin....

~fadil, reza, husin, zaff~


alhamdulillah kem ini juga berjaya merapatkan ukhwah kami semua para JMK Za'ba. semoga ukhwah kita semua makin rapat....thanz a lot to semua JMKZ iaitu abg ayob, abg fauzi, azhar, deel, fatin, kak anis, ezah, tikah, husin, tasnim, kak lala, kak jayid, kak ila, kak affin, fadil, kak nurul, kak fatin, yo, eykah, talib, reza, dayah, ji zien, ratna, sauqi, mida n karim....hidup SEMANGAT ZAMAN..... sayang anda semua selamanya...all is good, all is well, go kz go, go kz go, aum,aum,aa aum....wassalam...

~WAJAH-WAJAH CERIA JMKZ~






~such a nice time~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...