Followers

Friday, 5 August 2011

jangan terlampau benci,jangan terlampau suka......

assalamualaikum w.b.t.....


alhamdulillah kerana masih di beri kesempatan untuk menulis di sini...aritu entry tentang sayang n cinta.....arini tentang sayang dan benci,.....ALLAh berfirman dalm surah Al-Baqarah ayat 216 yg berbunyi,mksdnye...


'diwajibkan atas kamu berperang,sedang berperang itu sesuatu yg kamu benci; dan mungkin kamu benci akan sesuatu,sedangkan ia lebih baik bagimu; dan boleh jadi kamu kasihi sesuatu,sedangkan ia mudarat kepadamu dan ALLAH mengetahui, tetapi kamu tidak tahu'




jadi pada pendapat aku dapat di simpulkan bahawa klau kite syg kan sesuatu tu jgn terlalu syg krn suatu ari nnti kite mgkin akan bencikannye dan klau benci kan sesuatu itu jgn terlalu benci kerana mgkin suatu ari kelak kt akan amat syg kan nye....




aku tulis entry tntg ini ade sebab nye.....arini ak nak bawak semua pembaca ke 8 tahun yg lepas....mase ni akhir tahun ak tahun 6....alhamdulillah ak dpt keputusan yg cemerlang 5A dlm UPSR n ak nak sgt msk sklh SMART(sekolah idaman semua org mse 2)...so ak pun mohon la sklh tu....tibe2 dpt pggln telefon n ak dapat SMK ALOR AKAR tp klas rncg khas....frust gile ak mse tu smpai menangis sakan ak....huhuhu....ak pun menjejakkan lah kaki ke sana dgn ati yg x brape rele.....huhuhu...


tapi tanpa ak sedari,sekejap je mase selama ak 7 tahun di alor akar berlalu....dari tingkatan satu hgga lah tingkatan 6 atas....mse lower 6 ak dapat kat smart tapi ak mntk transfer ke alor akar....x sngke sklh yg pd awalnye ak teramat x suke menjadi sekolah yg ak amat syg n x mampu rase nak tgglkan kn....kt perlu ingat bahawa ape yg ALLAH atur adalah yg terbaik....blum tentu ak jadi sperti sekarang klau ak x sklh kat alor akar....sebenarnye ak teramat bertuah kerana menjadi antre pelajarnye....skrg ni smk alor akar merupakan slah sebuah sklh rncgn khas di kuantan n ak berasa amat bangga....^_^....






so kesimpulannya di sini,hargailah ape yg ALLAH kurniakan kat kite...pasti ade hkmah di sebalik sesuatu yg terjadi....tgk lah mcm ak skrg ni,SMK ALOR AKAR akan sntsa di ati ku n segala kenangan yg telah tercipta selama 7 tahun akan ak sentiasa semat di dalam di ati dan x kan pernah buang nye.....

'AKU BANGGA JADI BUDAK SMKAA'



sekian tuk arini....wassalam......

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...