Followers

Tuesday 12 June 2012

terkilan kah aku????kenapa rasa serba salah????

assalamualaikum...Alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Ilahi untuk menulis di sini..erm, harini nak kongsi tentang terkilan kah aku????erm...apakah sebenarnya yang di maksudkan....


erm...utk pengetahuan semua kini tanggungjawab saya di universiti semakin berat memandangkan saya telah di lantik menjadi Jawatankuasa Mahasiswa Kolej Za'ba UPSI dan TYDP Persatuan Bimbingan dan kaunseling. smoge Allah permudahkan segalanya...amin...






kisahnya berbunyi begini. Semalam keputusan utk duduk kolej telah keluar. Utk kali ini x ramai yang di buang kolej tetapi kedengaran suara2 yang mengatakan bahwa pihak pentadbiran tidak adil. Hal ini kerana terdapat pelajar yang aktif tetapi tidak dapat tinggal di kolej. macam2 status ketidakpuasan hati keluar di Fb..tetapi aku tertarik dengan status seorg rakan ku yg agak terkilan kerana tidak dapt kolej sedangkan die aktif tetapi dia hanya mengatakan bahawa mungkin bukan rezekinya. lantaran itu die pun membuat rayuan. Walaupun begitu aku terasa terkilan dengan insan2 lain yang komen pada status yang berunnsur hasutan..erm...


terdapat juga seorang rakan ini yang seakan marah tetapi jelas sejelasnya bahawa dia x aktif langsung tetapi hanya mahu menyalahkan. Astaufiruallahalazim. mungkin ade yang mengatakan bahawa aku dapat kolej so bleh lah cakap macam2...




berbalik semula kepada status kawan ku itu yang menyatakan tentang semuanya atas rezeki... kenapa pabila kita tak dapat apa yang kita inginkan kita sering berkata bahawa dunia tidak adil???tetapi pabila kita dapat apa yang kita mahu jarang sekali kita memikirkan tentang orang lain. erm....ape yang kita dapat adalah rezeki Allah swt dan Allah juga bersifat Maha Adil. Layakkah kita untuk mempetikaikan keadilannya kerana semua yang berlaku di dunia ini adalah apa yang di aturkan oleh Nya....


kita sebagai hamba yang kerdil haruslah sentiasa bersyukur dan berusaha untuk mendapatkan nikmat Allah swt...dengan sekadar keluhan tidak mampu menyelesaikan semuanya...marilah kita sama2 insafi dan melihat semula kelemahan diri kita...sekadar perkongsian buat renungan sahabat dan sebagai pemantap keimanan diri ini.....insyaAllah....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...