Followers

Saturday 23 June 2012

kenapa perlu benci.....

assalamualaikum wbt....


alhmadulillah masih berkesempatan untuk menulis di sini...kenapa perlu benci????




semalam 23 jun2012 aku berkesempatan bersama2 adik2 asrama SMK Alor Akar dan berkongsi ilmu bersama2 mereka selepas solat maghrib..... alhamdulillah walaupun hanya lebih kurang setengah jam sahaja tetapi rasanya perkongsian yang di jalankan memberikan kesan kepada adik2 tu...ada juga adik2 yang menitiskan airmata....terharu aku rasa....


semasa sesi tersebut aku ada mengingatkan mereka bahawa kita perlu sentiasa menjaga hati kita dan jangan seringkali membenci orang lain. sepatutnya kita membenci perangai tersebut dan bukan membenci insan tersebut....


erm.....tetapi kenapa dalam diri aku ini masih ada rasa benci, marah dan sayang kepada dirinya....adakah kerana terasa akan sikapnya terhadap diri ku....erm....jahat sangatkah aku sehingga di perlakukan sedemikian...istifar zhafran....pasti ade hikmah di sebalik semuanya....daokan yang terbaik untuk dirinya.....

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...