Followers

Wednesday 4 July 2012

terus mengubah sealgi terdaya...

assalamualaikum w.b.t...


kata-kata abg hasra ibrahim "bertuah siapa dapat jadi junior zaff"...=)


bertuah siapa dapat jadi junior aku???apa yang dimaksud kan oleh beliau ialah semasa aku di asrama dulu....semasa kat asrama dulu aku pernah menjawat jawatan sebagai ketua asrama...aku seorang yang tegas dalam kelembutan..kalau aku dah marah habis lah...tapi alhamdulillah, adik2 yang aku didik mase tu, still terkawal sampai sekarang....


baru2 ni aku datang ke ostel smkaa dan macam biasa melayan kerenah adik2 junior aku...pada masa yang sama ade 2 orang junior aku ni wat hal sket....mse tu aku dah nak balik dah..tapi aku dengan spontannye membebel kat adik2 berdua tu seolah2 macam mse aku jadi ketua asrama dulu...terdiam adik2 tu n muke dah macam nak menangis....tapi alhamdulillah terkesan...=)


satu cerite lagi aku membebel kat adik2 tingkatan 3 yang aku didik mase dieorang form 1 dulu... sebabnya, result dieorang menurun n semakin nakal..huhuhu....abg hasra hanya tersenyum melihat aku...katenye aku memang ambil berat kat adik2 ni...

 




aku pun xtau kenapa aku ambik berat sangat kat adik2 ni n dieorang ni jugak sangat dengar cakap aku dan hormat kat aku...bak kata abg hasra, 'cikgu2 patut manfaat kan zaff, sebab zaff mampu mempengaruhi adik2 asrama ni"....


erm...alhamdulillah semasa di asrama dulu aku yakin je nak melaksanakan sesuatu amanah tu dan aku sentiasa kuat...tapi kini setelah menjawat jawatan sebagai 'JAWATANKUASA MAHASISWA KOLEJ ZA'BA, UPSI' aku terasa seakan-akan aku bukan seperti zhafran yang dulu....

'KELUARGA SEMANGAT ZAMAN KU'








kenapa kah ini terjadi??? Ya Allah kuatkan hamba mu ini Ya Allah...berikanlah aku kekuatan untuk terus bertahan walaupun aku terasa aku tidak sekuat dulu...masalah kesihatan juga membataskan aku  untuk bergerak aktif seperti dlu...tetapi aku yakin bahawa keluarga 'semangat zaman' ku iaitu JMK zaba akan sentiasa support aku...begitu juga kawan2,keluarga dan tidak lupa kepada Maha Pencipta yang sentiasa ada untuk hambanya yang lemah ini....semoga Allah s.w.t mengiringi perjuangan mulia ku ini untuk kolej za'ba dan adik2 di asrama smk alor akar kuantan....doakan semoga niat baik ini dipermudahkan....amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...