Followers

Sunday, 24 July 2011

berkat,........

Assalamualaikum  w.b.t…
Alhamdulillah masih di beri kesempatan oleh ilahi untuk menulis di sini….conok plak ble tgk makin ramai rakan2 yg ade blog…..moge berjaye dgn blog anda……=)



Berkat…..arini nak cite tentang keberkatan…setiap perkara yg kita lakukan mestilah kita nak kn keberkatan kan,….btol x…bukan ape,spaye perkare yg kt buat  2 berjalan dgn lancar n mendapat pahala.…

Baru2 ni result UPU bru je kuar n ak di tawarkan ke UPSI dalam kos pendidikan bimbingan dan kaunseling….alhamdulillah…orang yg pertama tau abg hasra n ckg shireen…mse 2 syukur sgt2…ak ingat sgt ayat yg kluar dr mlut abg hasra…die kate ‘berkat zhafran’….mksd die,berkat sebab adenye hubungan yg baik dgn org di sekeliling aku…huhuhu..

Die slalu kate yg klau kite buat baik,pasti dibalas baik….abg hasra kate berkat dari doa adik2 junior n para guru,….sebagai  cth ckg2 slalu tnye: ‘zhafran dpat bljr mane n aku akan jawab, blom tau lagi…ckg2 pun trus jawab: insyALLAH  zhafran dpt pnye,jgn rsau….ckg saraswati pun pernah kate kat ak, klau kt berbuat  baik dgn org lain pasti Tuhan bagi yg terbaik kpd kt…so die kate,berserah saje pade Tuhan…zhafran pasti dapat yang terbaik….alhamdulillah berkat doa keluarga,para guru,rakan2 n adik2 junior ak dapat ape yg ak nak sangat2 tu iaitu kos pendidikan kaunseling n aku bakal menjadi seorang guru kelak…..




Macamtulah kehidupan,,….kita tidak mampu menjadi seorang yg sempurna tapi cubalah jadi yang terbaik….yang paling penting hubungan kita dengan orang sekeliling…cube elakkan diri dari menyakiti hati orang lain….ak pun pernah buat ornag lain sakit ati tapi ak cube untuk berubah…abg hasra slalu kate,sebelum tido maafkan segala kesalahan org lain kpd kita,….insyALLAH hdup kita menjadi tenang…dan amalkan sikap ‘minta maaf’…jgn terlalu ego….=)


Alhamdulillah setakat ni perkara yg ak buat sentiasa di permudahkan…kadang2 ujian dri ALLAH akan sntsa dtg…tp kt kne terimenye dgn ati terbuka n kt kene ingat yg ALLAh uji kt kerana ALLAH tau kt mampu harunginye n kt merupakan insan bertuah yg di pilih oleh ALLAH….yg penting jangan cepat menyerah kalah kerana ‘pintu kejayaan tidak hanya satu’….bersangka baiklah dengan ALLAH….

Kepada semua pembaca,marilah kite bersama2 ubah diri kite kearah yg lebih baik…maafkanlah kesilpan yg dulu dan jangan sesekali kite berdendam sesame manusia kerana tidak BERKAT hdupkita kelak…semoga hdup kita semua di redai  yg MAHA ESA n sentiasa mendapat berkat dari NYA…amin…jangan lupe juge doakan kjayaan sy smoge cite2 sy untuk menjadi kaunselor suatu hari kelak akan berjaya….amin….

Sekian harini ini dari sy seorg insan biasa yg sukakan khdupn yg luar biasa…..=)
Wassalam…..=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...