Followers

Tuesday, 26 July 2011

sayang dan cinta......

Assalamualaikum w.b.t…..

Alhamdulillah masih di beri kesempatan oleh yg maha Esa untuk ak menulis di sini….adakah sayang dan cinta itu same????
Erm seriap org pasti ade pendapat msing2 kan…..pade ak,cinta n syg ni lbih kurg same je dan x byk pn bezanye….

Cinta n syg ni byk jenis….cinta pada ilahi,cinta pade nabi,sygkan ibu bapa n family,cinta n syg antre psgn kekasih,ksih syg antare adik angkat dgn abg or kakak angkatnye,kasih syg sesame sahabat dan macam2 lagi….itulah syg n cinta,ianye x mengenal usia n rupe kerana cinta itu satu perasaan suci yg lahir dari hati…

Tapi kadang2 kite yg mengotorkan cinta ini terutame bagi psgn kekasih…berjmpe x tentu mse,pegang sini,pegang sane n macam2 lagi…..org slalu gak tnye ak salah ke bercinta?????erm…ak pun x pasti nak jwb…tapi pade ak x salah utk bercinta selagi adenye menjage batas pergaulan antre 1 sama lain….tapi rmai juge yg kate bercinta selepas kawin lebih baik….erm…no komen….huhuhu..

Erm,nak sentuh pula tentang kasih syg…..SAYANG….kdg2 kan pyah nak tau same de seseorg tu syg kt or x…btol x….tapi besenye klau kite perhatikan btol2 pasti kite bleh tau….keikhlasan tu pasti teserlah…ak syg sgt mak,abah,fmly,adk angkat ak n kawan2 ak….pade ak mereke lah segale-galenye….tanpa mereka sape lah ak….perkataan syg tu mgkin mudah utk di ungkapkn dgn kate tapi kdg payah nak di zahirkan….tapi pada ak ksih syg yg di zahirkan tu sbnrnye lbih ikhlas dari kate2…

Erm….ape yg sy tulis ni sekadar pandangan sy sendiri dan setiap org berhak memberi pendapat msing2…..cme 1 nasihat sy,ikhlaskan lah dri anda dlm memberikan ksih syg n jgn pernah hrapkan blsan…’berkasih biarlah pade yg sudi bukan meminta pade yg simpati’…suke sgt ungkapan tu…dalamilah ayat ni semua agar kite semua mengerti bahawa cinta n syg tu amat penting dalam kehidupan…kehidupan ini pasti lebih indah jike adenye cinta n syg…

So hargailah org di sekeliling yg menyayangi diri kite….dan ingatlah yg cinta pling suci adlah cinta pada ilahi…

Cintakan bunga,bungakan layu,
Cinta manusia,pastikan pergi,
Cintakan Rasul,cinta sejati,
Cintakan ALLAH,kekal abadi….

Semoga kite semua dikurniakn cinta yg sejati  oleh ilahi…amin….

picture with my adik angkat.....^_^....

~iemi n aku...skrg die da f4...ni gmbr mse die f1~

~dini n ak...mse ni die f3...skrg da f5~

~ak n syimir....mse ni die f1 n skrg da f4~

~ak n muzil...mse ni muzil f1 n skrg da f4~

~arie n ak...mse ni arie f1...skrg da f2....~

smoge anda semua gembire di smping org yg anda syg.....wassalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...