Followers

Monday, 25 July 2011

erti sebuah persahabatan........

Assalamualaikum w.b.t….



alhamdulillah msih di beri kesempatan oleh Ilahi untuk berkongsi cerite dengan semua pembaca….
PERSAHABATAN….ak pasti yg pada semua erti sebuah persahabatan tu amat bermakne dan tidak dapat di gambarkan dengan kata2….terlalu besar maksud persahabatan tu….org kate klau dah bersahabat tu smpai bile2 sahabat….btul kan….tp pagi td smuanye telah terbukti….

Pagi tadi kawan lame abah ak yg duduk kat KL datang rumah….katenye dah berpuluh tahun x jumpe dan mereke berkawan sejak dari muda….bayangkanlah da berape lame mereke berkawan sebab umur abah ku pun dah 75 tahun…lame 2…..berborak panjang mereke tadi….macam2 cerite kluar….sronok jugak ak mendengar…tapi banyak cerite tentang bola le sebab mereke dlu kuat main bola mse mude2 dlu….huhuhu…sebelum kwn abah ak balik tadi,sempat lah ak tangkap gambar sebagai kenangan….^_^…



Erm….begitulah persahabatan….begitu indah kan…wlaupun dah lame x jmpe,tapi kawan tetap kawan…..jadi hargailah rakan2 yg ade di sekeliling kite…mungkin kadang2 tu rakan kite melakukan kesilapan n kadang2 kite pyah nak terime….tapi ingatlah yg tiada manusia di dunia ini yg sempurna….mungkin arini ari die n mgkin suatu ari kelak kite pule di tempat die…siapa tau…

So,sentiasa lah bersangka baik dalam bersahabat…jgn mudah buruk sangka n jadikan kenangan dengan kawan2 sebagai kenangan paling indah dalam diri kite semua….^_^….di sini aku sisipkan sedikit kata2….hayatilah semua pembaca….


Erti dari sahabat:

Alhamdulillah aku selalu dapat ape yg aku nak,tapi apa yg aku dapat tu tidak bermakne jike tidak di kongsi bersama seorang sahabat….

Ak x pernah cover depan kawan2,sebab bagi ak kawan2 adalah tempat utk ak menjadi diri ak,berkongsi kelebihan,kekurangan dan mengukir detik2 indah…

Aku suke gelakkan,kenekan kawan2 aku,kerana hanya mereke sahaje insan  istimewa yg boleh ak buat macam tu…

Semua ini adalah kerana erti sahabat adalah terlalu hampir pada hati,wlaupun terlalu jauh pada lisan,tapi tetap terukir  pada senyuman dan memori ingatan….

Semoge erti sahabat ini terus dilimpah kurnia dari ALLAH…amin….

KENANGAN DENGAN KENGKAWAN...

 ~kenangan wktu form 6~

 ~kenangan with JPA3 2010 at kem sri damai..~

~ari keusahawanan 2010~ 

 ~dak aspure dorm 1 2010~

 ~kenangan 2008~

~on de way nak gi makan~ 

 ~dierah n de geng....~

~orientasi asrama 2010~ 

 ~2009~

 ~team nasyid smk tok sera 2011~

~2011~

moge persahabatan ini keakl smpai bile2....amin.....wassalam.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...